Company会社概要
会社概要
- 会社名
- イー・パートナーズ有限会社
- 設立
- 1995年
- 所在地
- 〒108-0071 東京都港区白金台4-3-5
- 電話
- (03) 6666-2561
- FAX
- (03)3446-4651
- 代表者
- 谷口 修
代表者略歴
システムインテグレータ在職中に多くのコールセンター向けIT/テレフォニーの導入・マーケティングを手がけ、よりコスト・パフォーマンスの高いセンター運営を実現するため米国MCI(現Verizon)との協業でのコンサルティングを展開した。
海外のネットワークの広さから、多くの外資系コールセンターの日本国内事業におけるCRM/コールセンター戦略に携わり、 2000年創業のamazon.co.jpでは成長の基盤となった顧客視点のコンタクトセンター構築に尽力した経験を持つ。
2003年にはamazon.com初代CCOのBill Price, 英国BuddのPeter MasseyとLimebridgeアライアンスを結成し、以来国際標準の運営ノウハウを共有している。(現在アライアンスはスウェーデン、ドイツ、フランス、インド、オーストラリア、シンガポールに拡大している。)
最適立地の選定やセンター施設の設計、インフラテクノロジーの導入そして組織整備と能力開発にわたる広範囲なコンサルティング経験を有することに併せて、センター運営の方法論や全社最適な顧客接点の構築手法を体系化し、講演・出版・コンサルティング活動を通して展開中。
コンタクトセンター・アワード創業・事務局運営
ICMIマネジメント研修認定講師
- 著書
- 「実践!顧客感動を生むコールセンター」2006年監訳・出版/イーストプレス刊
- 「戦略的顧客応対 -理論と実践-」2008年監訳・出版/ファーストプレス刊
- 「戦略的コールセンターのすすめ」2014年リックテレコム刊
- 「コールセンターの経営学」2015年リックテレコム刊
Company Profile
- Company Name
- e.Partners,Inc.
- Established
- November 1995
- Head office
- 4-3-5, Shirokanedai, Minato-ku, Tokyo, Japan 108-0071
- Phone
- +81-3-6666-2561
- Fax
- +81-3-3446-4651
- President
- Osamu Taniguchi
Osamu Taniguchi
During Taniguchi’s past system integration business, introduced many telephony, CTI and CRM system solutions into the market through his coordination of product marketing and project management.
Pursue technology to manage more cost effective way, allied with MCI (now Verizon) then consult clients with the most advanced methodology in efficient and strategic way in late 90s.
From his international network, he has done many consulting work for foreign firm’s call center operated in Japan, then required from amzon.com to establish first call center in Japan in 2000 and run it for two years.
In year 2003, with two of business partner Bill Price who is first VP Global Customer Service at amazon.com and Peter Massey of Budd UK agreed and found alliance called “Limebridge”and now its network became 10 countries worldwide.
He is enable to contribute to the clients through his methodology and experience which are;
- Create grand design of companywide customer interaction
- Selection of the optimal location, product and vendor
- Modernize organization
- Cultivation of human resources
Also contribute to the market through; - Seminar Speaker
- Management training
- Publications
- Japan’s largest industry event Contact Center Award